14. a 18. listopadu 2019 od 9.00
Místo konání bude upřesněno
Cílem setkání je zajistit posílení znalostí pedagogů v oblasti diagnostiky a stimulace dětí předškolního věku. Seminář je zdarma a je pořádán v rámci implementačních aktivit projektu ORP Říčany – Místní akční plány rozvoje vzdělávání, reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_047/0008643, který je financován z Evropského sociálního fondu, z rozpočtu České republiky, z rozpočtu města Říčany a z vybraných obcí ORP Říčany.
1. DEN
Blok č. 1: AKTUÁLNÍ MOŽNOSTI PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY (2 hodiny)
Diagnostika
• Statická (standardizovaná, nestandardizovaná)
• Dynamický přístup
Seznámení a ukázky konkrétních diagnostických nástrojů zaměřených na sledování rozvoje dítěte; výstupy a aplikace ve školní praxi. Výhody a úskalí jednotlivých typů diagnostik.
Blok č. 2: VÝVOJ PŘEDŠKOLNÍHO DÍTĚTE (2,5 hodiny)
Seznámení s jednotlivými fázemi vývoje předškolního dítěte od 3 do 7 let, s diagnostikou dílčích funkcí, jako východiskem pro maximální podporu individuálních rozvojových možností dítěte.
Blok č. 3 : ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍ (2 hodiny)
Diagnostika a stimulace vývoje zrakového vnímání u dítěte od 3 do 7 let:
• zraková diferenciace – rozlišení detailu, horizontální polohy, vertikální polohy; činnosti rozvíjející zrakovou diferenciaci, možnosti intervence u dětí, kde vývoj v oblasti neodpovídá věku
• zraková analýza a syntéza – uvědomování si částí a celku, jejich vzájemného postavení; činnosti rozvíjející zrakovou analýzu a syntézu, možnosti intervence u dětí, kde vývoj v oblasti neodpovídá věku
• zraková paměť
Blok č. 4: ORIENTACE V ČASE (0,5 hodiny)
Diagnostika a stimulace vývoje orientace v čase u dítěte od 3 do 7 let:
• vnímání časových úseků
• časová serialita
2. DEN
Blok č. 1: ZÁKLADNÍ MATEMATICKÉ PŘEDSTAVY (2 hodiny)
Oblasti, které mají vliv na budování matematických představ: motorika, jemná motorika, řeč, prostorová orientace, zpracování zrakových vjemů.
Diagnostika a stimulace vývoje matematických představ u dítěte od 3 do 7 let:
• oblasti směřující k vytváření pojmu přirozeného čísla: porovnávání, řazení, třídění, uspořádávání
• budování pojmu přirozeného čísla
Blok č. 2 : ŘEČ (2,5 hodiny)
Diagnostika a stimulace vývoje řeči u dítěte od 3 do 7 let v rovině:
• lexikálně-sémantické (bohatost slovní zásoby a chápání významu slov; slovních spojení a vět)
• morfologicko-syntaktické (tvarosloví a tvoření vět)
• pragmatické (užití řeči v praxi) foneticko-fonologické (výslovnost hlásek a jejich funkce v řeči)
Blok č. 3 FONOLOGICKÉ UVĚDOMOVÁNÍ (1,5 hodiny)
Diagnostika a stimulace vývoje fonologického uvědomování u dítěte od 3 do 7 let:
• sluchová diferenciace
• sluchová analýza a syntéza
• sluchová paměť
• vnímání rytmu
Blok č. 4 SOCIÁLNÍ SCHOPNOSTI A DOVEDNOSTI, SEBEOBSLUHA, HRA (2 hodiny)
Diagnostika a stimulace vývoje dítěte od 3 do 7 let v oblasti:
• sociálních schopností a dovedností
• sebeobsluhy
• hry
ZAREGISTROVAT SE MŮŽETE ZDE